Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle instrumenter købt af Hertz Music A/S, såfremt der ikke er andre skriftlige aftaler mellem køber og Hertz Music A/S.

Hertz Music A/S
Nørrevej 9

4180 Sorø
Danmark

shop@hertzmusic.dk
Tlf. +45 31213696

CVR nr.: 34621179
Etableringsår 2012 (1989)
 
Fragt og levering
Bestillinger ekspederes og sendes som hovedregel indenfor 1 til 2 el. 3-8 arbejdsdage, såfremt alle varer befinder sig på vores lager, og der evt. kræves opsætning af aktuelt instrument eller tilbehør.
 
Hvis du på hjemmesiden bestiller en vare, som ikke er på lager, så skaffer vi varen hjem fra leverandøren hurtigst muligt. Her må påregnes en leveringstid på mere end fire dage. Vi holder løbende kunden orienteret omkring leveringstidspunkt.

Vi leverer pakker med GLS op til 50 kg. Forsendelser over 50 kg. sendes med Danske Fragtmænd, efter forudgående aftale med kunden. Enkelte varer kan være uden fragt betaling.

Priserne varierer fra minimum kr. 35,- / kr. 80,- / kr. 150,- Ved meget store pakker aftales prisen individuelt.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Alle priser er inklusive dansk moms. Priserne er dagspriser. Betalingen udløses først i det øjeblik, din ordre er afsendt. Vi hæver ingen penge før dine varer er på vej til dig. Der tages ikke gebyr ved betaling på netbutikken www.hertzmusic.dk.

Ved betaling med bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper


 
Betaling
I vores webshop: Hertzmusic.dk  kan du betale med følgende kort:
 – Dankort, Visa, Visa Electron, PayPal og bankoverførsel.
Der tages ikke gebyr ved betaling på www.hertzmusic.dk
 
Kortbetalinger på hjemmesiden håndteres af Nets. Hvis du er tilknyttet en offentlig institution, kan du endvidere vælge at få en elektronisk faktura med EAN-nummer. Du kan også vælge at betale pr. efterkrav. Betalingsmetoden vælger du selv, når du afgiver bestilling. Kontakt ved eventuelle spørgsmål eller tvivl.
 
Alle priser er inklusive dansk moms. Priserne er dagspriser. Betalingen udløses først i det øjeblik, din ordre er af-sendt. Vi hæver ingen penge før dine varer er på vej til dig. Der tages ikke gebyr ved betaling på netbutikken hertzmusic.dk.
 
Sikkerhed
Vi har ikke adgang til det kortnummer, du oplyser ved betaling, og vi har kun mulighed for at hæve det beløb, som ordren lyder på, eller mindre, og vi kan kun hæve et beløb en gang. Dit indtastede kortnummer bliver ikke gemt efter afsluttet transaktion.
  
Ansvar
Hertz Music A/S påtager sig ansvar i henhold til gældende dansk ret.
  
Børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.hertzmusic.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Hertzmusic.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

A)  Har modtaget din vare.

B)  Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
 
C)  Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via kontaktformularen her. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Din henvendelse vil på hverdage blive besvaret indenfor 24 timer.
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare og nederst i dette dokument/her (indsæt link til standardfortrydelsesformular). Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Cello, Kontrabas, Tuba, Sousafon og varer som har tilsvarende vægt og fylde. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig 300 kr.
 
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leverings-omkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Hertz Music A/S
Nørrevej 9

4180 Sorø
Danmark

 
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.
 
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/faktura.
Bemærk venligst, at vi ikke modtagerpakker sendt pr. efterkrav.
 
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på Hertzmusic.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:

Hertz Music A/S
Nørrevej 9
4180 Sorø
Danmark

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk venligst at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på Hertzmusic.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personop-lysningerne registreres hos Hertzmusic.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren for Hertzmusic.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
 
Den dataansvarlige på Hertzmusic.dk er direktør Morten Hertz, og vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Hertzmusic.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Hertzmusic.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Hertzmusic.dk via e-mail: morten@hertzmusic.dk
 
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til shop@hertzmusic.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du kan her finde en ikke udtømmende liste over de mest almindelige klagenævn – klik her.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr ”  
 
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
 
Til: Hertz Music A/S Tuelsborgvej 3 – 4180 Sorø /  shop@hertzmusic.dk

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*)
købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser  (*)

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn
– Forbrugerens adresse
– Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato
 
Bestilling fra udlandet samt Grønland og Færøerne
Ved bestilling af varer til udlandet samt til Grønland og Færøerne kan forsendelse ikke bestilles gennem webshoppen. Kontakt os og lav en aftale om forsendelse, gerne inden du bestiller varen.